Výhradní distributor SEDUCANTO 0 Kč

Vysedávání na WC není jen mrhání časem, ale i hrozba pro Vaše zdraví

Datum vydání:

Kakejte krátce, zdravě a s radostí a nezapomeňte PŘED použít Poo-Pourri!

Vysedávání na WC není jen mrhání časem, ale i hrozba pro Vaše zdraví

Vysedávání na WC není jen mrhání časem, ale i hrozba pro Vaše zdraví

Pokud na WC trávíte zbytečně mnoho času čtením časopisů nebo třeba hraním her na telefonu a surfováním na sociálních sítích, výrazně se tak vystavujete riziku vzniku hemeroidů. Odborníci se shodují, že na WC se má jít pouze v případě, kdy je to nezbytně potřeba a hlavně na dobu nezbytně nutnou. Při delším vysedávání dochází k narušení cévních pletenců a způsobuje jejich zduření. Navíc pokud sedíte v mírném předklonu, střeva se nepřirozeně zmáčknou a z těla tak nemůžou odejít všechny škodlivé látky, což může časem vést až k rakovině tlustého střeva.

Dalším problémem především v západních zemích, je dlouhodobé snížení počtu stolic (i na méně než na třikrát týdně). Volně žijící zvířata tento problém neznají a primitivní národy také ne. Nejčastějším problémem je tzv.návyková zácpa, která trápí hlavně ženy. Může vzniknout už v dětství, ale velmi často jí trpíme v dospělosti. Vzpomeňte si, kolikrát jsme nešli, protože zvonil telefon nebo jsme se prostě styděli. V cizím prostředí pak kolikrát nejdeme už vůbec. Při vzniku zácpy hrají velkou roli také potraviny, protože běžná strava obsahuje velké množství tuků, cukru, konzervačních látek a chemikálií, a zároveň málo vlákniny.

Jak tedy změnit naše návyky? Nejlepší je naučit se chodit na WC hned brzy po probuzení a pro začátek do stravy zkusit přidat vlákninu z lékárny.  Z potravin pak jsou na vlákninu bohaté hlavně luštěniny, banány a jablka, brokolice, brambory, mrkev a celozrnné výrobky. Důležitý je také dostatečný pitný režim.

Kakejte krátce, zdravě a s radostí a nezapomeňte PŘED použít Poo-Pourri!